Van 4 t/m 10 maart 2024 zetten wij onze AfvalHelden in het zonnetje om te laten zien hoe belangrijk hun werk is. En dat geldt niet alleen voor onze chauffeurs en beladers buiten, ook onze medewerkers van Klantcontact zetten zich voor een schone gemeente! Inwoners kunnen bij hen terecht met vragen of meldingen over de afvalinzameling. 

Zoals deze energieke inwoner uit Ridderkerk die dagelijks een rondje wandelt in zijn omgeving. “Een schone buurt verhoogt ieders woongenot”, vertelt hij, “daarom vind ik het belangrijk om overlast van afval te melden bij BAR Afvalbeheer. Erin berusten en denken: ‘het is niet mijn pakkie an’, lost niks op. Over het algemeen ben ik tevreden over de opvolging van een melding, maar soms merk ik, dat een melding via de app pas de volgende dag in werking wordt gezet. Wellicht kan er op meer momenten op een dag gecheckt worden of er nieuwe meldingen zijn. Mijn droombeeld is dat alle inwoners meewerken aan een schone leefomgeving, want afval op straat slaat nergens op!"

Klantcontactmedewerkers Danitza en Astrid (foto) zijn blij met betrokken inwoners, zoals deze meneer. "Een melding maken heeft altijd zin", zeggen zij. "Wij zorgen dat een melding wordt geregistreerd en op de juiste plek terecht komt, zodat er actie kan worden genomen. Aan de hand van de meldingen kunnen we ook plekken waar veel overlast is snel signaleren én aanpakken." De suggestie om de meldingen die via de app binnenkomen vaker te checken nemen ze ter harte. 

Zie je overlast van afval op straat? 

Maak dan een melding via onze website of de app BAR Afvalbeheer (kies voor 'afvalserviceportaal') en wij zorgen dat het zo snel mogelijk wordt opgeruimd. Zo dragen we met elkaar een steentje bij aan een schone en leefbare gemeente.